Mer om hjemmesider

.

FOR mange hj.sider

..

Svært mange bruker Google når de skal finne frem. Er det de leter etter ikke noe helt spesielt, plusser man gjerne på et geografisk område til søket. For eksempel: «Låssmed Bislet», eller «Renseri St.Hanshaugen». Det vil jo dukke opp flere treff, ofte bare fra Gule Sider og lignende. Har man da en enkel og informativ hjemmside, så øker dette sjansen betraktlig for at man får en henvendelse. Rett og slett fordi man der kan legge inn avgjørende informasjon som åpningstider, priser, tilbud, referanser, etc.

SeminarForum hj.sideÅ ha en egen hjemmeside er en fin måte å drive merkevarebygging på, enten det nå er potensielle kunder, samarbeidspartnere, leverandører eller andre. Her er mitt nyeste oppdrag, fra mars 2014    

.

Min anbefaling er å ha maks 4-5 oppdateringer i løpet av året, litt avhengig av hvilken type virksomhet man driver.

Jeg benytter nettpubliseringsverktøyet WordPress. Som for mange andre lignende systemer så har det sine begrensninger hva gjelder hvor mange designvarianter man kan spesialtilrettelegge. Det er en fordel, da går man seg ikke bort i unødige designdetaljer, noe som også sparer deg som kunde for tid – man slipper å gruble på mulige løsninger som ikke lar seg gjøre.

. . 

Men hva med Facebook ?

Mens en nettside i stor grad er en informasjonskanal, er Facebook en sosial kanal. Mye egner seg på Facebook som ikke egner seg på nettsiden og omvendt. En Facbookside har mer en puls og folk forventer at det skjer noe der, at det er ferske oppdateringer, ferske hendelser osv. For mange næringsdrivende er det nok å henge fingrene i om dagene om man ikke skal sitte utover kvelden og oppdatere veggen og tidslinja på Facbook i tillegg.

Hvilken nettadresse ?

Nettadressen vil i utangspunktet bli  firmanavn.wordpress.com   Dette er noe de fleste velger, og dessuten er det helt gratis.  Ønsker man derimot et annet domene, f.eks. NO eller COM, må man ordne dette selv gjennom en såkalt domeneregistrar, for eksemel Webhuset, Frontoffice eller andre.

-,

.

..

.

Reklamer